niedziela, 26 maja 2013

Noc w muzeum


W tym tygodniu nadarzyła się okazja by zaprezentować Wam moją małą ojczyznę. Jak to kiedyś jeden Szanowny Pan powiedział: Świat jest mały, a Cieszyn to skończona małość. Ale w tej małości można się próbować odnaleźć. Po kilku już latach bywania na Cieszyńskiej Nocy Muzeów mam swoje ulubione miejsca. Po pierwsze jest to Muzeum Śląska Cieszyńskiego. Po drugie Zamek Sztuki i Przedsiębiorczości (jeśli czasem słuchacie Polskiego Radia, to może obiło się Wam o uszy) wraz ze Wzgórzem Zamkowym. Uwielbiam te miejsca, a w nocy nabierają one niezwykłego charakteru.

Muzeum Śląska Cieszyńskiego

Zamek Sztuki i Przedsiębiorczości to dość prężnie działająca instytucja i jak naszą małą miejscowość dość... kontrowersyjna. Tak. Bardzo cieszyniacy boleli nad różowym jelonkiem, który to stanął dumnie tuż obok pomnika Ślązaczki. A! Dramat. Mało tego komu było, to w dodatku on na różowo w nocy świeci...
Ciekawostka dla ciekawskich, zajrzyjcie do portfeli... Konkretnie na banknot emitowany przez Narodowy Bank Polski o nominale 20 złotych. Na przedzie kochany Bolesław Chrobry, a z drugiej strony... Toż to ta budowla! Tak moi Państwo, to właśnie Rotunda z Cieszyna!

Zamek Sztuki i Przedsiębiorczości


Zamek Sztuki i Przedsiębiorczości

Ponieważ pogoda nas nie rozpieszcza mam na sobie niebieski sweterek, który już widzieliście. Spódnica z sh, po skróceniu o kilka centymetrów. Wiem, że może grube rajstopy w maju szokują, ale było mi w nich wygodnie i nie musiałam marznąć, bo bardzo lubię spódnice i nie mogłam sobie odmówić przyjemności połączenia sweterka właśnie ze spódnicą w takim kroju.