czwartek, 28 czerwca 2012

Spódnica w kratę

Koszula w kratkę. Nie wiem już nawet w ilu miejscach ze mną była ani nie pamiętam dokładnie, od kiedy mi towarzyszyła. Od podstawówki, tyle wiem. Znikała na jakiś czas z mojej szafy, żeby potem znów do niej wrócić.


Przed


Po

Oczywiście wymyśliłam sobie, że koniecznie potrzebuję do tej spódnicy luźnej białej koszulki. Zbieram się więc w sobie, żeby pójść do sklepu po biały materiał. Kiedy bluzka będzie gotowa zobaczycie jak spódnica się układa.
Nie zrobiłam zdjęć, jak dokładnie przebiega praca, ale podam krótki opis tego jak to zrobić i co nam będzie potrzebne.

Materiały i narzędzia:
Maszyna do szycia (można też szyć ręcznie- igłą)
Nici
Nożyczki
Stara koszula, może damska lub męska w dowolnych kolorach, z dowolnej tkaniny (np. dżinsowa), moja jest z grubej flaneli
Metr krawiecki
Szeroka gumka 4-5 cm

Wykonanie:
Od podłożenia koszuli odmierzamy odpowiednią odległość np. 50 cm. Zaznaczamy na tej wysokości linię równoległą do brzegu podłożenia. Tniemy nożyczkami wzdłuż zaznaczonej lini.
Możemy odciąć guziki i zszyć plisę zapięcia. Ja tak zrobiłam. Można też guziki zostawić i tylko je zapiąć.
W zależności od rozmiaru, jaki nosimy, odcianamy odpowiednią długość gumki (dla rozmiaru 36 to ok.70 cm) + 1 cm na szew.
Górny brzeg spódnicy obrzucamy.
Marszczymy brzeg spódnicy, tak, żeby obwód był równy długości gumki.
Przyszywamy gumkę lekko ją naciągając.

Gotowe.

Pozdrawiam :)