piątek, 22 października 2010

Ciepłe ubranko dla książek

Teraz znów coś z serii twórcze myślenie... Dla tych, którzy lubią robótki na drutach lub tych, którzy zaczęli robić na drutach całkiem niedawno oto torba na książki i zeszyty bardzo prosta do zrobienia i łatwa w użyciu. Choć ekotorby są obecnie w modzie, mnie denerwują i wolę je we włóczkowej osłonce... Ja moją torbę zrobiłam z melanżowej włóczki akrylowej (kilka odcieni brązu), doczepiłam do niej pasek z innej torebki, która była już zniszczona oraz moje znaczki za chodzenie w góry.

Materiały:
torba płócienna- zwyczajna beżowa torba z płótna, którą sprzedają w sklepach jako ekologiczny produkt
włóczka około 300g, może być mniej w zależności od tego jaką grubość wybierzesz
pasek
nici (najlepiej w kolorze włóczki)
guzik

Narzędzia:
druty ( ich grubość zależy od oznaczenia na banderoli włóczki)
nożyczki
igła z dużym oczkiem (dziewiarska)
igła z normalnym oczkiem

Wykonanie:
1. Musisz poznać wymiary płóciennej torby. Jeśli wiesz jaka jest jej szerokość i długość, zajrzyj na opakowanie włóczki i sprawdź jaka jest próbka (ile oczek mieści się w 10 centymetrach) na tej podstawie obliczysz ile oczek musisz nabrać na drut. Liczba oczek powinna być podzielna przez 4+ 2 oczka brzegowe.
2. Pierwszy rząd przerabiamy następująco: oczko brzegowe 4 oczka prawe i 4 oczka lewe na przemian do końca rzędu, oczko brzegowe.
Drugi rząd: oczko brzegowe, 4 oczka lewe, 4 oczka prawe na przemian do końca rzędu, oczko brzegowe.
W trzecim i czwartym rzędzie robimy to samo.
W piątym zamieniamy kolejność: najpierw lewe, potem prawe, szósty, siódmy i ósmy rząd przerabiamy analogicznie.
3. Przerabiamy wzór kostek aż uzyskamy satysfakcjonującą długość, czyli dwie wysokości torby + klapa.
4. Zamykamy oczka, zszywamy brzegi torby, doszywamy guzik w miejscu gdzie zamyka się klapa, robimy szlufkę na klapie.
5. Do płótna doszywamy pasek.
6. Wkładamy płótno do włóczkowej torby i przyszywamy.

I gotowe!
Rezultat mojej pracy pod spodem, w razie wątpliwości proszę pytać, pisać i starać się twórczo rozwiązywać trudności.